Hyvinvointikeskusten ja terveysasemien etävastaanotto

Lääkäri kertoo etävastaanottopalvelusta. Millainen kokemus etäpalvelun tarjoaminen on lääkärille? Mats Rönnback kertoo työstään Kruunupyyn terveyskeskuksen etälääkärinä.

Potilas saa aina nopeasti ajan omaan terveyskeskukseen

Terveyskeskuspotilaat odottavat saavansa lääkärin vastaanottoajan mahdollisimman nopeasti. Tästä huolimatta ei-akuutteja aikoja voidaan jossain kunnissa joutua odottamaan yli 3 kk. Päivystysresurssi on rajallinen ja akuutit vastaanottoajat täyttyvät nopeasti heti aamulla.  Etävastaanottopalvelu tarjoaa kunnille ja kaupungeille erilaisia ratkaisuja näihin haasteisiin päivittäisessä terveyskeskustyössä.

Doctagonin etävastaanottopalvelu kykenee ragoimaan paikalliseen kysynnän lisääntymiseen nopeasti – jopa saman päivän aikana. Etävastaanottopalvelu koostuu seuraavista palveluista:

Lääkärin etävastaanotto: Kun potilasta vaivaa akuutti oire, tai perussairauden pahenemisvaihe, joka tarvitsee lääkärin arviota ja hoitoa samana päivänä.

Pitkäaikaissairauksien seurantakäynnit: Perussairauksien ja pitkäaikaissairauksien seurantakäynnit kuten verenpaine, diabetes, astma, korkeat kolesterolit, sydänsairaudet yms. voidaan hoitaa joustavasti etävastaanotolla.

Päivystyshoitajan vastaanotto: Tuki päivystäville hoitajille jotka tutkivat akuutteja potilaita.