Leo Clean Oy

Hallintojohtaja Minna Falck Leo Clean Oy:stä kertoo yhteistyöstä Doctagonin kanssa.

Sujuvan yhteistyön tuoma hyöty

”Haluamme pitää huolta henkilöstömme hyvinvoinnista ja tiedostamme, että kun henkilöstö voi hyvin, se koituu lopulta myös meidän hyväksemme työnantajana ja yrityksenä. Suurin hyöty yhteistyöstä Doctagonin kanssa on ehdottomasti ollut se, että työntekijät ovat olleet erittäin tyytyväisiä.” kertoo Minna Falck, Leo Clean Oy:n hallintojohtaja. ”Kaiken avain on mutkaton ja nopea palvelu, työterveyshoitajan saa saman tien langan päähän. Aluksi jouduimme totuttelemaan itsemme GetWell-palveluohjaukseen, mutta alun jälkeen juuri se on tehnyttoiminnasta sujuvaa. Myös työterveyshuoltopalveluiden hallinnointi on helpottunut entisestä”, hän jatkaa.

Kaiken avain on mutkaton ja nopea palvelu

 

Lähtötilanne

Leo Clean Oy oli syksyllä 2014 vaiheessa, jossa työterveyshuolto oli päätetty järjestää uudelta pohjalta. Takana oli organisaation voimakas kasvu, joka jatkui edelleen. Työterveyshuollon palvelut eivät olleet pysyneet kehityksessä mukana ja henkilöstö pystyi hyödyntämään niitä ainoastaan rajallisesti. ”Emme myöskään saaneet aikaisemmalta palveluntarjoajalta riittävästi oma-aloitteisia kehitysehdotuksia ja päätimme kilpailuttaa palvelut uudelleen”, kertoo Minna Falck. ”Lisäksi palvelupisteen sijainti oli meille aika haastava”, hän jatkaa. ”Emme erikseen osanneet tarjouspyynnössämme yksilöidä kiinteähintaista palvelua vaihtoehtona.”

Ratkaisu

Doctagon sai kilpailutuksen jälkeen tehtäväkseen vastata Leo Clean Oy:n työterveyspalveluista. Sopimus kattaa perustyöterveydenhuollon, palveluohjauksen, työterveyshoitaja- ja yleislääkäritasoiset palvelut n. 100 työntekijälle. ”Valmiit paketit oli toki olemassa, mutta niistä räätälöitiin meille sopiva malli”, toteaa Minna Falck ja jatkaa: ”periaatteessa sopimuksessamme on myös sähköisiä palveluja, mutta kokemus ei vielä riitä, jotta voisin vetää johtopäätöksiä niiden käytön yleistymisestä.”

Menestystekijät

Kiinteähintainen sopimus sopi hyvin Leo Clean Oy:n tilanteeseen. ”Se kiinteä hinta on osoittautunut kyllä oikeaksi ratkaisuksi. Pitää kuitenkin vielä mainita, että paneutuminen asiakkaan tilanteeseen ei Doctagonin tapauksessa ole jäänyt pelkästään lupaukseksi. He joutuivat jo tarjousvaiheessa paneutumaan meidän tilanteeseemme erittäin tarkoin ja ovat konkreettisesti mukana tekemässä juuri meille sopivaa ratkaisua ja sitä kautta jakamassa riskiä palvelutason mitoituksessa”, mainitsee Minna Falck ja jatkaa: ”Kyllä sieltä on osoitettu aitoa kiinnostusta asiakkaasta. Lisäksi meille sopii oikein hyvin, että palveluntarjoaja on kotimainen.”

Lopputulos

Asiakaslähtöinen työterveyshuollon kokonaisratkaisu, joka kattaa perusterveydenhuollon ja perustuu kiinteään kuukausiveloitukseen. Aktiivinen huolenpito ja palveluohjaus takaa aina oikean hoidon sitä tarvitsevalle.